דרור מרום

עליי ועל המקום שכאן
אם אני כותב שירים וסיפורים מאז שהייתי בן תריסר שנים, אז אתם יכולים להניח כי "המגירה" מתפקעת. התחלתי לכתוב במחברת הכי פשוטה…

במדור שירים

במדור סיפורים

במדור רשימות

במדור היקום

משהו מיוחד

מסע אמיתי בחלל – בין 3 מיליון גלאקסיות אמיתיות שצולמו ע"י הטלסקופ "סלואן"

ואולי בכלל אין דבר כזה "זמן"

מי שיודע על המהות האמיתית של הדברים והיקום, הם לא המדענים. אלה החושבנים. כמו אנכסגורס, חושבן יווני שקבע כל מיני דברים שהתבררו כמדוייקים על היקום ועל אסטרונומיה לפני שבכלל היו טלסקופים ואמצעי מדידה ו"תורות יחסות".

הנה אתן לכם חושבנות: אולי כלל אין ביקום דבר כזה "זמן". מדענים קבעו שהזמן החל ביחד עם היקום, לפני בדיוק 13.8 מיליארד שנים. מדענים לא יכולים לומר מה היה שנייה לפני ה"מפץ הגדול" הזה, אז מדענים לא יודעים למעשה דבר.

היקום אינו צריך יומולדת. הכל קורה שם בחלל ומסביב ללא אלמנט של זמן. כוכבים נוצרים ואז מתפוצצים, בתהליכים ללא שעונים. היקום היה קיים מתמיד ויהיה לתמיד. הזמן הומצא ע"י המין האנושי. מדדו כמה זמן לוקח להקיף את השמש, קראו לזה שנה. לשמש אין מושג על זה. היא תתקיים ככל שאר הכוכבים ובעוד 5 מיליארד שנה של בני האנוש תתפוצץ ותכבה. זה תהליך. לא פרק זמן.

אנשים המציאו את המושג זמן כדי להגיע בזמן לעבודה ושאר מטלות הקיום כאן. זה לא אומר ש"זמן" זה חלק מהיקום. זה רק חלק מחיי האנושות. כמו שצורת הדיבור באמצעות המחושים אצל הנמלים היא לא חלק מכדור הארץ, אלא רק משהו בשגרת הנמלים.

לפני שנים העלו שעון אל מחוץ לאסטמוספירה – וגילו שהזמן שנמדד בו היה שונה מאשר בשעון זהה שעל פני האדמה. רואים? היקום ניצחי. לא בפרק זמן. במצב קיים. הוא לא צריך להגיע בזמן למשרד.

שתפו אותנו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן